Red Bull heeft een grote klus voor de boeg: “Het is duidelijk een grote uitdaging.”

De Formule 1-teams en hun motorleveranciers zijn achter de schermen al druk bezig met de voorbereidingen voor het seizoen 2026. Dit komt door het feit dat de raceteams op dat moment moeten voldoen aan nieuwe engine regulations. Wat zal resulteren in een aanzienlijke hoeveelheid verandering. Volgens opmerkingen van Pierre Waché op Motorsportweek.com is de moeilijkheidsgraad van de taak voor Red Bull Racing aanzienlijk toegenomen.
Nadat Honda zich terugtrok uit het Formule 1-kampioenschap, nam het Oostenrijkse raceteam de beslissing om het heft in eigen hand te nemen en Red Bull Powertrains op te richten. Daarna rekruteerde Red Bull enkele opmerkelijke mensen uit concurrerende teams om de nodige expertise op te doen.
Waché denkt dat het voor de Red Bull-club niet eenvoudig zal zijn ondanks het feit dat ze qua kwaliteiten niets te klagen hebben. “Mijn aandacht ligt momenteel meer bij het huidige kampioenschap”, zegt de technisch directeur, “maar het is zeker een enorme uitdaging, veel meer wanneer je helemaal opnieuw begint zoals zij doen.” Waché heeft de indruk dat Red Bull al aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt bij het werven van werknemers en het opzetten van de faciliteit, hoewel het bedrijf nog verre van klaar is.
Er is een mogelijkheid dat Honda en Red Bull zich herenigen
Vorige week werd al bekend dat de mogelijkheid bestaat dat Honda en Red Bull hun samenwerking in 2026 hervatten. Volgens berichten gaat de Japanse motorleverancier zich concentreren op het hybride onderdeel van de krachtbron. Dit terwijl de Oostenrijkers er zijn om zorg te dragen voor de overige aspecten van het project.